Så kan läkemedelsföretag använda tryckt material för att vara flexibla och konkurrenskraftiga.

Den konkurrensutsatta läkemedelsbranschen har lett till en ökning av den globala marknaden för hälso- och sjukvårdsreklam, med utgifter som förväntas överstiga 52 miljarder dollar år 2028. Läkemedelsföretag har olika behov av tryckmaterial, från affischer och broschyrer till skyltar och banderoller, och tryckt material är fortfarande en viktig kanal för kommunikation inom hälso- och sjukvård. Under 2022 använde över 76% av läkemedelsföretagen tryckt material för patientutbildning, jämfört med 63% året innan.

Tryckt material är viktigt för att utbilda patienter och vårdgivare, bygga förtroende och stärka varumärkesigenkänning. Men ineffektiv tryckinfrastruktur kan göra det svårt för läkemedelsföretag att hantera sina behov. Ständigt föränderliga regleringar utgör också betydande utmaningar inom hälso- och sjukvårdsmarknadsföring, enligt Kevin Kaiser, nationell kontochef på FedEx Office. Han menar att en modell för tryck vid behov gör det möjligt för företag att anpassa sig till förändringar.

Under pandemin arbetade Kaiser med en hälsoorganisation som behövde tryckmaterial för COVID-19-vaccinkliniker. Här visade sig tryck vid behov vara en idealisk lösning, eftersom det gjorde det möjligt att snabbt producera nödvändigt material.

Tryck vid behov hjälper också biopharmaföretag att stärka kontakten med patienter. Med fler som söker vård utanför traditionella vårdmiljöer, fungerar tryckt material som en värdefull referens. Det kan komplettera vårdgivares muntliga instruktioner med diagram, diagram och skriftliga anvisningar.

Tryckt material är flexibelt och kan anpassas till specifika målgrupper. Med hjälp av en innehållshanteringsplattform kan FedEx Office göra universella ändringar när regleringsspråk uppdateras, vilket sparar tid och säkerställer att allt material är i linje med aktuella regler.

Säker kommunikation är avgörande, och tryckleverantörer som erbjuder anpassningsbara och snabba arbetsflöden är viktiga för biopharmaföretag. Detta ger dem möjlighet att minimera ineffektivitet och hålla nere kostnader samtidigt som varumärkeskonsistens och regleringsstandarder bibehålls. FedEx Office säkerställer konfidentiell hantering av kunddata genom säkra protokoll.

Tryck vid behov är även en kostnadseffektiv lösning, eftersom det möjliggör produktion av material efter behov, vilket minskar onödigt lager och avfall. Kaiser betonar att värde också är viktigt för biopharmaföretag, och att de kan samarbeta med en leverantör för att hitta de bästa alternativen för deras kommunikationsbehov.

Boka en konsultation med FedEx Office för att lära dig mer om hur anpassade tryckarbetsflöden, tryck vid behov och snabb respons är viktiga för att förbli konkurrenskraftiga i en dynamisk miljö.

Rulla till toppen